29 października 2020

5 kroków do poprawy odporności

By admin

Odporność organizmu, szczególnie ważna w ostatnim czasie, nie jest czymś co możemy zdobyć z dnia na dzień. Do jej wzrostu przyczyniają się odpowiednia dieta oraz aktywność fizyczna. Wymaga to jednak czasu. Dlatego im szybciej przestawimy się na zdrowy tryb życia, tym szybciej wzmocnimy nasz organizm.

1. Odpowiednia dieta

Zbilansowane i regularne posiłki to podstawa, nie tylko ze względu na odporność, ale także na ogólny stan naszego zdrowia. W naszej codziennej diecie powinny znaleźć się posiłki bogate w składniki odżywcze i witaminy, takie jak:

  • produkty pełnoziarniste, które zawierają zdrowe węglowodany i błonnik,
  • świeże warzywa i owoce, zawierające sporą dawkę witamin i antyoksydantów,
  • nabiał, bogaty w wapń i witaminę D oraz wysokiej jakości białka
  • tłuste ryby, zawierające kwasy tłuszczowe omega-3

2. Mniej stresu

Stres powoduje zmniejszenie zdolności organizm do walki z antygenami, a co za tym idzie osłabia układ odpornościowy. Ponadto stres sprzyja sięganiu po niezdrowe przekąski i jedzenie typu fast food, które również mają duży wpływ na osłabienie wydajności układu odpornościowego. W walce ze stresem pomagają drobne rzeczy, które sprawiają że jesteśmy szczęśliwi, takie jak rozmowy z przyjaciółmi czy znalezienie swojego hobby. 

3. Nawadnianie 

Zbyt mała ilość wody przyjmowana w ciągu dnia może doprowadzić nas do odwodnienia, które może powodować bóle głowy, ogólne osłabienie, zmniejszenia koncentracji, pogorszenia nastroju a także utrudnienia pracy serca i nerek. Wszystko to zwiększa naszą podatność na choroby. Aby tego uniknąć należy przyjmować codziennie około 2 litrów płynów. Powszechnie zalecana jest czysta woda, która nie zawiera kalorii i cukrów. 

4. Odpowiednia ilość snu

Zbyt mała ilość snu, lub jego zła jakość znacząco wpływa na spadek odporności. Sen osoby dorosłej powinien trwać minimum 7 godzin. Ważne jest również aby chodzić spać o jednakowej porze, a przed snem ograniczać oglądanie telewizji i korzystanie z komputera czy telefonu. 

5. Aktywność fizyczna

Znaczny wpływ na wzmocnienie odporności ma aktywność fizyczna. Nie chodzi tu o długotrwałe, intensywne ćwiczenia, które w dłuższym okresie czasu mogą nawet doprowadzić do przeciwnego efektu. Wystarczy 20 minut umiarkowanej aktywności fizycznej dziennie, takiej jak spacer, jazda na rowerze czy ćwiczenia wykonywane w domu.

źródło informacji: sklep internetowy ochnaturalnie.pl